Skuleberget och Slottedalsskrevan med ledarskapsprogrammet

Har nästan precis kommit innanför dörren! Känner mig helt sluuut!
Igår rullade klassen iväg med bussen vid åtta, efter två timmar var vi framme vid Skuleberget som vi skulle klättra på! Blev info och så fick vi vår utrustning och sen bar det iväg uppåt! Visste inte riktigt va jag hade förväntat mig, men fan inget sånt där! Mina ben skakade så jag nästa inte kunde ta mig uppåt, samma med händerna! När vi var på väg upp längs stigen så tyckte jag att det skulle bli skit kul och bla bla bla, men sen när jag väl hängde där på väggen, på första delen som va den värsta, ville jag varken uppe eller ner, mer in i berget! Det där gör jag nog aldrig om! Men efter nån timme eller nått sånt var vi uppe och det blev fotografering och nå läskeblask. Sen gick vi ner för berget och sedan blev det lunch. När det va klart slog vi upp 2 stora militärtält med kaminer i och sen blev det middag. På kvällen blev det massa mysiga lekar och korvgrillning och vid ett så sa allihopa godnat. Vid halv 3 blev jag väckt och det va min tur att vara eldvakt i en halvtimme. När dom sedan väckte oss klockan 6 hade jag sovit drygt 4 timmar... Vi åt frukost i regnet, packade ihop tälten och satt oss i bussen! Efter typ 20 minuter va vi framme på nått annat ställe och den 1,5 mils långa vandringen började! Vi var upp till slottedalsskrevan (där delar ur ronja rövardotter spelades in)


det va väl "snabb" sammanfattning av vad vi har gjort! kul har jag haft iaf!

Trackback
RSS 2.0