fredag

FAN VA JAG ÄLSKAR LEDARSKAP!
va bort till fillan idag (övningsområde för polis och bråndkår ute på alnö) där körde nästan hela ledarskap demonstration för att polisen skulle få öva hur man ska göra. dom hade slagit stacket och satt upp massa bussar för att blocka vägen fram till anarkisterna som hade kedjat fast sig efter en vägg (jag var raggare). vi gapade och skrek, knuffades och sprang! poliserna kämpade verkligen på, fattar inte hur man kan vara så lugn när man har 20 ungdomar framför sig som försöker trycka sig igenom och samtidigt skriker en massa ramsor! 

- det känns rätt mäktigt att springa förbi en stor stark polis, för att sen springa rakt in i en annan som tar tag i en och bär iväg en till en annan plats, och säger "stå still för i helvete". 
sedan blåser man av hela övningen och då går man fram och skämtar med varandra.  

efter övningen hittade jag rebecca och frida på lite bus, helt galet/sjukt/pinsamt hade det kunnat slutat.. 
nu ska jag packa och dra ut till pappa och ikväll ska ut på nya äventyr! me like :)  



bild från förra polisövningen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0