Vad jag önskar mig om 77 dagar

UR EMILIAS BLOGG!!!

Inatt runt 3-tiden låg jag och funderade över en väldigt viktig fråga. Vad jag ska ge Emelie i födelsedagspresent. Jag vill dra täcket över huvudet och blääääää:a när jag tänker på det. Hon fyller år idag, om 4 månader. Och det suger ju. För vanligtvis brukar jag fylla år före mina kompisar så att jag kan se vad dom ger mig och sen komma på något inom typ samma genre. Men nu fyller ju hon år 5 dagar före mig. Och det ger mig lite ångest.

Nu måste jag ligga och ha ångest varje kväll dom närmsta 77 dagarna.
_____________________

ja, dom flesta människorna som känner emilia vet ju att hon är lite bakom flötet (mer bakom nu än innan hon kände mig) men ändå har jag lika roligt åt hennes blogg nu som jag hade första gången jag läste den! (kan bero på att jag gillar att läsa om mig själv.. men ni fattar poängen) men samtidigt som jag sitter med pannan i handen och känner "det här kan aldrig sluta väl" så känner jag också en slags värme!
emilia har man aldrig tråkigt med!
emilia fattar alltid vad man snacka om (och gör hon inte det så spelar hon)
med emilia kan man sitta och stirra in i en vägg och ändå känna att livet är fantastiskt!
emilia är ansvarsfull men ändå galen!
emilia skrattar man alltid med var 10e minut, minst! 
emilia vänder oftast allt negativt till ngt positivt! 
emilia är den där riktigt super äkta, riktiga kompisen som jag alltid önskat mig, men som jag aldrig haft, förens nu!

ja, vart vill jag nu komma med detta? 
du får gärna ge mig nått fint och roligt (gärna dyrt och lyxigt) men för mig räcker det bara att du sitter där i klassrummet när jag kliver in precis på sekunden, och du ler det där super smilet. jag kan sätta mig ner på min plats, bredvid dig, och samtidigt kan du titta du på mig med stora ögon och säga "vet du emelie, igår pratade jag men en kille och då...."   



Trackback
RSS 2.0