paddling i ljustorpsån

så var man ÄÄntligen hemma efter en två dagar lång paddling i ljustorpsån med lidens åttor.
klev upp igår vid sju, åt gröt och begav mig mot metropol MED BUSS, men VÄRLDENS STÖRSTA ryggsäck! folk tittade snett och ja, önskar att jag kunde säga att jag inte brydde mig men det va HEMSKT!

sen åkte vi ut till mötesplatsen, liden-kidsen kom, vi delade ut mat och sen drog vi ut i kanoter! jag och mathias paddlade tillsammans, det tog ungefär fem minuter sen åkte vi bakåt genom ån! men efter ett tag fick vi till det och allt gick strålande, men när vi precis skulle åka in på en strand för att slå läger så kör såklart matias och jag upp på en (osylig)sten. det slutar med att jag står i mitten av båten och hoppar medan mathias försöker trycka bort oss. bra taktik!!

sen slog vi läger och det mesta skötte sig själv, det är iaf vad jag antar eftersom jag passade på att sova en timme! riktigt skönt!

sen blev det trekamp, lidengrabbarna gjorde upp eld åt oss "stadsfjollor" med "törrvirke". sen berättade dom historier om "när dom manglat en bäver för att farmor ville ha skinnet!"  andra körde mer på "ska vi gå hem till mig och koka makaroner och knulla?" "nej?!" "vadå, gillar du inte makaroner?" och "jag har tappat mitt nr, kan jag få ditt?" galna minst sagt!

dagen därpå skulle vi upp sju halv åtta. vi ledare sov till ca halv åtta, liden-kidesn va uppe vid sex halv sju!
sen paddlade vi vidare mot målet! det gick jätte bra enda tills 3 killar fastnade på en sten, klantade till det och ramlade i! (och tappade bort sin iphone...)

när det var 200 meter kvar (mer kan det inte varit) så kommer det massa stubbar och stockar och jag får den geniala idéen att va ska dra kanoten över "sanden". mathias säger nej 100 gånger men det vill såklart inte jag höra! vi hoppar av och inser rätt fort att det är mer vatten än sand och man sjunker väldigt bra! både jag och mathias blir jätteblöt. vi ser resten av gruppen sakta försvinna medan jag tjuter av skratt och mathias står och skjuter kanoten över sanden. (som är full i packning) och är allt annat än glad och säger gång på gång "jag sa ju att det här inte va en bra idé emelie" efter att jag har skrattat klart och mathias har fixat vår båt sätter vi full fart mot resten av gänget och hinner ikapp dom lagom till det är dags att dra upp båtarna och åka hem!


lunchtime


humöret på topp, inga övriga kommentarer



mathias och jag sitter fast på en sten 5 meter från lägerplatsen


kvällsfika


lunch


min gigantiska väska och jag på väg hem!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0