"icke-givande för allmänbildningen"

igår va jag på middag hemma hos sara med trevligt folk!
det mesta va ni vet, "icke-givande för allmänbildningen" hahaha
men när siia sa att hon inte åt rött kött för att minska sin miljöpåverkan så hävde jag ur mig
(utan att ha en aning om vad jag snackade om)
vadå, är du en djurens rätt person?
(men nä, siia är unga gröna person)
men nu idag har jag faktiskt googlat djurens rätt och läst lite ur deras tidning 

är helt uppslukad över hur (i mina ögon) fel man kan ha om vissa saker
och hur extremt mycket tid över man måste ha för att orka bry sig om tex att
det i en barnbok står att människor är smartare än djur och gå i taket över detta

sen fanns det ju såklart också vettiga saker. och recept och vad en matkasse
kostar om man nu inte skulle äta kött, men det är ju inte drekt något jag har nytta av.



Kommentarer
Postat av: Anonym

fast det är ju klokt att minska ner sitt köttintag då vår planet faktiskt inte har en sån otrolig bärförmåga som vi hade kunnat önska. köttindustrin bidrar ju trots allt mer till den globala uppvärmningen än både flyg- och tågindustrin gör tillsammans.



att siia är pretentiös och inte vet vad hon pratar om är en annan femma

2011-03-13 @ 18:35:48
Postat av: emelie

liggar mycket i det, men jag gillar kött way toooo much för att undvika det. (och för att förstå hur man överhuvudtaget klarar sig utan det, haha)

2011-03-13 @ 22:40:35
Postat av: Siia herself

Pusspuss

2011-03-17 @ 18:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0