framtid

igår kväll pratade jag med viktor, lång viktor som är som ett föl eller möjligtvis bambi på hal is. viktor som är i australien i 6 månader. blev så himla glad, kändes som en liten energipuff. ett tecken på att livet är så mycket mer än såhär!

sara, min fina vän sara, som alltid ligger i framkant med allt ska bli sambo. sambo, heeeelt galet! tror jag börjar få någon slags kris nu när jag inser att det är dags att hoppa från kanten och se om vingarna bär. oavsett vad man drömmer om, om det så är att bli sambo, åka runt i världen eller plugga så är det verkligen nu det händer. det kommer hända mer saker i mitt liv nu än vad det någonsin har gjort, och jag får bestämma helt själv hur det ska bli. när man tänker på det så blir man verkligen glad, det stiger mig åt huvudet, och många säger mellan radern att jag ska nöja mig med sverige, inte se världen, inte plugga utomlands, det kan hända så mycket, det finns för många risker, jag är för naiv. listan kan göras så himla lång. men jag vill verkligen, så jävla mycket vill jag. och siktar jag mot stjärnorna vill jag inte nöja mig med trädtopparna.

jag ska göra allt för att det ska bli som jag vill, en dröm är en dröm oavsett hur den ser ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0