Studenten -fredag

Fredag, upp tidigt som sjutton. Champangefrukost i busbacken med resten av klassen! Bussen hem, fixa till sig och iväg till skolan. Där väntade jordgubbar, fina tal och såklart våra lärare. Fick även mina betyg och ett stipendium för mitt engagemang på skolan. Lärarlunch på tonhallen och sen tågade vi ner till skolan för att springa ut på skolan!! Hade gåshud i minst en timme, total lycka, glädjerus! sen träffade jag släkt och vänner och fick så många saker runt halsen att jag knappt kunde stå rakt, sjukt kul! Sen åkte vi lastbil, kanske en av det roligaste sakerna på hela dagen, tror alla kände sig mer eller mindre oövervinnerlig där på flaket!
Sen åkte jag ut till pappa där min studentmottagning väntade, kan säga att få äta middag med släkten och öppna paket va det bästa med hela studenten. mysigt, roligt och... skitbra helt enkelt! Fick en massa fina saker, bland annat uppläggningsfat, handblåsta glas, skulpturer från kosta boda, bestick, presentkort på ikea, spa, en rosa stekpanna (!!) och en massa pengar.
Sen hade vi klassfest ute hos mig, majoriteten kom och det var kul att få samlas en sista gång. Vid elva åkte vi ner till stan, men vid ett var jag så trött så jag knappt kunde stå så då åkte jag hem till jocke. Har ingen aning om jag missade veckans bästa kväll men kände mig nöjd då. Riktigt nöjd och tacksam, och när jag traskade iväg rann tårarna lite. Så himla konstigt att allt bara kan vara över..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0