Blir väckt på bästa tänkbara vis

Idag börjar jag 12:20, riktigt skönt! Vad gör jag vaken nu då, klockan 10:22, undrar ni? Jo kära vänner, det börjar ringa på dörren. Jag vet inte hur ni är men ligger man och sover får det gärna ringa på minst tre gånger innan man motvilligt drar sig upp. Och ringer det gör det! Som i en liten melodi, om och om igen! Så jag snurrar in mig i täcket och struntar i att spegla mig! Där ute står en väldigt trevlig gubbe, som pratar väldigt högt och som liksom tar ett steg in i lägenheten! Och så säger han - har du hunnit somna om sen vi pratade? Jag blir ju sjukt förvirrad och är som sagt nyvaken, och får ur mig ett "ööh, va? Jag bor inte här! (intelligent emelie...) men så säger han, "är inte det här Sundelin?" Och det är det ju, men vi pratar på fram och tillbaka och jag bestämmer mig sedan för att skicka över gubben till jockes syster som bor vägg i vägg. Drar igen dörren, går förbi spegeln och inser att jag är tacksam över att aldrig mer behöva träffa honom..

Varför jag berättar allt det här? Jag är som sagt vaken 2 timmar för tidigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0